Brytyjski polityk, Harold Wilson, powiedział kiedyś: „Ten, kto odrzuca zmianę, jest architektem rozpadu”. Wszyscy słyszeliśmy, że zmiana jest nieunikniona, że ​​wszystko wokół nas jest w stałym stanie zmian. Dlaczego więc pracownicy często są tak odporni na zmiany?

 

Jeśli chodzi o skuteczne kierownictwo zmian, musisz zrozumieć, że istnieją cztery główne czynniki, które przyczyniają się do oporu pracowników przed zmianami. Oni nie postrzegają zmiany by być pożytecznym, nie postrzegają poświęcenia, które muszą zrobić, aby być wartymi korzyści z tej zmiany, nie przyczyniły się do stworzenia tej zmiany, lub nie ufają architektom tej zmiany . I można sobie wyobrazić, jak wiele czynników można zastosować do jednej zmiany, łącząc niezadowolenie i opór pracowników.


Na przykład wyobraźmy sobie, że Twoja organizacja ogłasza, że ​​zamierzasz wdrożyć nowy system zarządzania danymi klienta. Organizacja powiedziała wszystkim pracownikom: To ma wiele zalet! To będzie świetny nowy system! To będzie dużo bardziej wydajne!

 

Ale w przyszły rok będziesz musiał przyjeżdżać w każdy weekend, aby odbyć szkolenie w tym nowym systemie. Będziesz musiał przenieść wszystkie dane do nowego systemu i może potrwać do 9 miesięcy. Nie miałeś pojęcia, że ​​organizacja szukała nowego systemu – a nawet tego potrzebnego. Nikt nie zadał pytania, czy są jakieś inne systemy, które polecacie, które mogą być lepsze. I co dokładnie sprawi, że ten nowy system będzie o wiele lepszy i bardziej efektywny niż ten, z którego korzystasz?

 

 

Czy ta zmiana jest dla Ciebie korzystna? Czy korzyści przewyższają poświęcenia, jakie musisz podjąć, aby wprowadzić zmiany (cały rok w weekendy !?) Czy byłeś / aś częścią tej zmiany i naprawdę ufasz decyzjom, które zespół kierowniczego zmian przyciągnął na Ciebie? W tym przykładzie prawdopodobnie nie.

Podstawowym problemem tutaj jest rzeczywiście brak komunikacji. Bez wyraźnego przekazania korzyści zmianom, nie ma możliwości, aby organizacja mogła cię wsiąść na pokład. Nowy system może być najlepiej dostępny i całkowicie warty poświęcenia niezbędnego do jego wdrożenia. Ale skąd wiedziałeś, że bez możliwości wyraźnego przekazania korzyści i przechodzenia przez nowy system?

Jak my, jako liderzy, przezwyciężamy opór wobec zmian, wiedząc o tym, co wiemy teraz o czynnikach przyczyniających się do oporu? Jeśli naprawdę chcesz, aby przywódcy zmian zaangażowali się w swoich pracowników, musisz zacząć od ostatniego czynnika zaufania – i przenieść listę, ponieważ jeśli zrobisz to w kolejności, ludzie są bardziej skłonni do angażowania się w tę zmianę.
Zaufanie jest kluczowym czynnikiem przyczyniającym się do skutecznego lidera w tak wielu dziedzinach, a zmiana przywództwa nie jest wyjątkiem. Oczywiście, aby budować lepsze zaufanie, musisz być osobą godną zaufania. Oznacza to, że jest uczciwy, przejrzysty, niezawodny, poufny, lojalny, odpowiedzialny i pokorny
Kolejnym krokiem w skutecznym wprowadzeniu zmian jest umożliwienie ludziom tworzenia tej zmiany. Będzie dużo wyższy buy-in, a chęć osiągnięcia sukcesu, jeśli twój zespół jest częścią procesu decyzyjnego. Często zdarza się, że możesz wdrożyć znacznie skuteczniejsze, korzystne rozwiązania w organizacji, angażując ludzi, którzy codziennie pracują nad tymi zadaniami i działaniami.

 

Bez rzeczywistych korzyści do zmiany, nie ma zachęty do przyjęcia tej zmiany – prosta i prosta. Kiedy ludzie widzą, że korzyści są ogromne, faktycznie chcą zmiany, nawet jeśli pociąga to za sobą jakąś poświęcenie. Zmiana powinna być pozytywną rzeczą w organizacji – nie po prostu zmieniać się ze względu na zmianę. Czy wszystko się zmienia? Nie, nie jest. Nie każda zmiana jest dobra.

 

Ludzie nie opierają się wszelkiej zmianie. Opierają się zmianom, które nie postrzegają jako korzystne. Opierają się zmianie, gdy nie postrzegają poświęcenia, które muszą zrobić, aby być wartymi korzyści z tej zmiany. Opowiadają się za zmianami, które nie pomogły stworzyć i sprzeciwiają się zmianom, gdy nie ufają architektom tej zmiany. Niech będą częścią procesu zmian. Upewnij się, że istnieje wiele korzyści, które są wyraźnie przekazane i tworzą środowisko zaufania. Wtedy nastąpi większy morale w środku zmian.

 

 

Schedule an Executive Overview

Czy chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat przywództwa zmian i innych umiejętności przywódczych? Dowiedz się więcej, planując spotkanie z jednym z naszych ekspertów ds. Rozwoju przywódców.Zaplanuj przegląd wykonawczy

 

 

Dodaj komentarz