Sprzedaż strategiczna
Cele
Dostarczenie uczestnikom narzędzi i procesów umożliwiających sprzedawcom efektywnie oceniać możliwości sprzedażowe, rozwijać zwycięskie strategie zdobywania klienta w środowisku wysokiej konkurencji.
Grupa docelowa
Szkolenie dla pracowników z zakresu zaawansowanej sprzedaży strategicznej – Target Account Selling z minimum 6-miesięcznym doświadczeniem w sprzedaży. W programie powinny uczestniczyć zarówno zespoły sprzedażowe jak i ich menedżerowie. Członkowie zespołów sprzedażowych będą w stanie natychmiastowo zastosować narzędzia i język TAS, polepszając współpracę w codziennych zadaniach. Typowy zespół sprzedażowy składa się z przedstawicieli handlowych, osób wspierających sprzedawców oraz menedżerów sprzedaży. Menedżerowie ds. produktów i marketingu mogą również brać udział w programie, pomagając w koordynacji starań grup sprzedażowych.
Opis
Target Account Selling pozwala sprzedawcom identyfikować kluczowych decydentów czy definiować strategie relacji z klientami. The TAS Group stale rozwija program Target Account Selling poprzez połączenie najlepszych rozwiązań z środowiska biznesowego i najświeższych wyników badań empirycznych. W rezultacie, program TAS pozostaje wyznacznikiem zaawansowanej metodologii sprzedaży.
Target Account Selling (TAS) jest ustrukturyzowaną, powtarzalną metodologią, która umożliwia organizacjom sprzedażowym między innymi:
- zwiększenie współczynnika zamknięcia sprzedaży
- skrócenie cyklu sprzedaży
- zmniejszenie rabatów i negocjowanych upustów
- osiągnięcie unikalnych kontaktów z klientami
- zmniejszenie kosztów sprzedaży poprzez bardziej wydajną alokację zasobów
- wzrost wartości sprzedaży przeliczany na jednego pracownika
- szybką budowę organizacji sprzedażowych poprzez bardziej wydajne pozyskiwanie nowych pracowników
- zmniejszenie ryzyka na kontrakty mało zyskowne, ale obciążające zasoby
- wzmocnienie kontroli sprzedaży na danym obszarze
- wyeliminowanie barier między działami w strukturze organizacji poprzez wspólny „język sprzedażowy”
Czym jest Target Account Selling?
Prowadzony w formie intensywnego, wysoko interaktywnego trzydniowego programu, proces TAS pomaga profesjonalnym sprzedawcom osiągnąć jeszcze lepsze cele biznesowe poprzez:
- skupienie się na najbardziej istotnych sprawach, z najbardziej odpowiednimi ludźmi i w najbardziej odpowiednim czasie
- tworzenie efektywnych planów kampanii sprzedażowych
- stworzenie bardziej efektywnej komunikacji wewnętrznej w zespołach sprzedażowych
- zamianę ukierunkowania sprzedawców z poziomu taktycznego na poziom strategiczny.
TAS kładzie nacisk na aplikacje „real-world” testując koncepcję programu na aktualnych przykładach możliwości sprzedażowych. Poprzez program, profesjonalni sprzedawcy tworzą szczegółowo przeanalizowany plan gwarantujący powodzenie nowego przedsięwzięcia.
Kto potrzebuje TAS?
TAS jest wysoko efektywny w organizacjach, w których otoczenie sprzedażowe jest następująco scharakteryzowane:
- bardzo wysoka konkurencja
- zachowanie konsumenckie z wysokim wpływem na finanse, strategię lub strukturę organizacji
- wielu decydentów na różnych poziomach w hierarchii organizacyjnej klienta, często związane z wymogiem sprzedaży zespołowej
- przewlekły i kosztowny cykl sprzedaży
- wysoka nagroda za sukces ale jeszcze wyższe koszty w przypadku porażki .
Korzyści
- oszacowanie możliwości: proces, który ma na celu zidentyfikować kluczowych klientów, przedsięwzięcia i informacje dające przewagę nad konkurencją.
- tworzenie strategii dającą przewagę konkurencyjną: szkielet definiujący najbardziej efektywne podejście w relacjach z klientami
- umiejętność zidentyfikowania kluczowych osób: metoda umożliwiająca rozpoznanie roli oraz pozycji ludzi którzy wpływają na decyzje kupna lub w efekcie pozostają pod ich wpływem
- zdefiniowanie strategię partnerską: proces który połączy nasze oczekiwania z oczekiwaniami klienta, dając podstawę pod zdobycie i wykorzystanie nowych szans sprzedażowych
- zastosowanie pomysłów w praktyce: podejście umożliwiające identyfikację specyficznych metod potrzebnych w wykorzystywaniu możliwości oraz wymaganych do tego zasobów
Internetowa platforma pozwalającą na budowanie planów sprzedażowych b2b – Dealmaker