ZARZĄDZANIE PORTFELEM KLIENTÓW PMP – TAS
Cele
Przy określonym poziomie sprzedaży, marketingu i dostępnych zasobach doradztwa, Siebel Portfolio Management Process (PMP) pomaga menadżerom zarządzającym grupami klientów osiągnąć cele dochodu, przy jednoczesnym zachowaniu relacji z klientem na przekór konkurencji.
Grupa docelowa
Program jest stworzony dla profesjonalnych sprzedawców odpowiedzialnych za bezpośrednią sprzedaż wśród całej grupy klientów i dla ich wirtualnych zespołów ( specjalistów od przedsprzedaży, produktu i usług).
Opis
Dwa główne problemy, z którymi musi się zmierzyć każdy sprzedawca obarczony odpowiedzialnością za zarządzanie grupą klientów to:
- Utrzymanie i rozwój klienta
- Rozmieszczenie zasobów
Czym jest Portfolio Management Process?
PMP to proces zarządzania klientami skierowany do profesjonalnych sprzedawców, który:
- Umożliwi im właściwą alokację zasobów, jakimi dysponują
- Zapewni, że wszystkie relacje z klientami są prowadzone w sposób prawidłowy
- Umożliwi im osiągnięcie celów finansowych
- Po ukończeniu programu, uczestnicy:
- Wypracują model zrozumienia możliwości biznesowych poszczególnych grup klientów
- Nauczą się jak rozwijać nową współpracę z głównymi klientami
- Nauczą się jak wykorzystywać szanse i relacje z głównymi klientami
- Zrozumieją potrzebę uwzględniania sfery marketingowej i wypracowywania planu marketingowego całej grupy klientów
- Skonstruują plan przynoszący wzrastające zyski w całej grupie klientów
- Zaplanują strategię uwzględniania zdolności partnera i zasobów w całej grupie klientów
Co się dzieje podczas Programu PMP?
Format: PMP obejmuje zarówno zrozumienie metodologii i narzędzi analizy, jak również praktyczne zastosowanie nabytej wiedzy w odniesieniu do grup klientów, z jakimi pracują uczestnicy .
Podczas programu uczestnicy:
- Przeanalizują możliwości każdego wskazanego klienta
- Podzielą całą grupę klientów na trzy podgrupy
- Zastosują standardowy wzór planowania, dostosowany dla każdej podgrupy
- Zastosują odpowiednią strategię dla poszczególnych grup klientów
- Stworzą plan określający źródła dochodów i rozdzielający zasoby na rok bussinesowy
Rozwój po wdrożeniu Programu: PMP został zaprojektowany, aby zapewnić sukces wykonania planu poprzez jego przegląd, wspólne planowanie z klientami wybranych inicjatyw, dalsze nadzorowanie i ocenę procesu.
Korzyści
- Jasny obraz możliwości całej grupy klientów
- Plan, który umożliwi określenie ważniejszych inwestycji i zysków z całej grupy klientów
- Proces zarządzania całymi grupami klientów, który można regularnie wdrażać
- Ulepszona współpraca pomiędzy członkami „wirtualnego” zespołu sprzedawców