Cele
Zrozumieć i zastosować podstawowe teorie związane z procesem uczenia się osób dorosłych i stworzyć efektywny program szkoleniowy.
Grupa docelowa
Trenerzy wewnętrzni.
Opis
Szkolenie ogólne każdorazowo jest dopasowywane do poziomu wiedzy i zaawansowania trenerów wewnętrznych.
Poniżej opisane jest szkolenie bazowe, a dla terenów z dłuższych doświadczeniem mamy szkolenia TTT zakresu szkoleń opartych o metodologię TetraMap /opis Szkolenia w Załączniku nr 2 – obszar szkoleń ogólnorozwojowych/.
Zagadnienia
- Cele i zasady uczenia ludzi dorosłych. Co robić aby zdobyć zainteresowanie słuchaczy
- Etapy przekazywania wiedzy – jak prowadzić szkolenia dla grupy z różnym poziomem wiedzy. Jak korzystać z pomocy osób posiadających już doświadczenie i co robić aby były naszymi sprzymierzeńcami a nie wrogami.
- Sposoby odbioru i przetwarzania informacji, czyli jak maksymalnie zaktywizować słuchaczy. Co zrobić, aby przekazywana informacja do nich dotarła, została zapamiętana i wykorzystana.
- Bariery w prowadzeniu szkoleń. Jak sobie z nimi radzić i jak je przełamywać
- Kontrola emocji jako element niezbędny do poprowadzenia ciekawego szkolenia i czerpania satysfakcji z kontaktu z uczestnikami
- Struktura szkolenia . Jak się przygotowywać, od czego zacząć, jakie elementy muszą się pojawić, jak podsumować spotkanie. Jakie czynniki zwiększają efektywność wystąpienia, a czego unikać
- Rola narzędzi wspierających trenera w prowadzeniu szkolenia. Ćwiczenia polegające na przygotowaniu prezentacji w oparciu o materiały przygotowane przez GSI – SI Group
- Przygotowanie własnego, krótkiego szkolenia, które zostanie przeprowadzone w najbliższym czasie. Prezentacje mogą powstać w oparciu o materiały wskazane przez Zleceniodawcę indywidualne prezentacje wybranych tematów.
Korzyści
Po ukończeniu kursu Train The Trainers uczestnicy kursu będą w stanie:
- Zrozumieć i zastosować podstawowe teorie związane z procesem uczenia się osób dorosłych.
- Stworzyć efektywny program szkoleniowy.
- Opracować profesjonalnie wyglądające pomoce naukowe i efektywnie je wykorzystywać.
- Przygotować i przeprowadzić prezentację profesjonalnego szkolenia.
- Służyć efektywnie pomocą w procesie uczenia się.
- Poradzić sobie z wyzwaniami stawianymi przez problemowych uczestników w trakcie szkolenia.
- Ocenić efektywność programu szkoleniowego oraz umiejętności wspomagające proces uczenia się.